Mijn werkwijze

De Betuwse Mantelzorgmakelaar
werkwijze contact opnemen betuwse mantelzorgmakelaar

Stap 1

Contact

Heeft u een vraag of zoekt u informatie? Ik kan u helpen! Het eerste contact is altijd vrijblijvend. Ik ben telefonisch bereikbaar op 06 – 34 47 03 67. U kunt ook een e-mail sturen of het contactformulier op de website invullen, dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.

werkwijze intake gesprek betuwse mantelzorgmakelaar

Stap 2

Intakegesprek

Na ons eerste contact plannen we een intakegesprek in. Dit gesprek kan bij u thuis, bij mij op mijn kantoor aan huis, of digitaal plaatsvinden. Net wat u prettig vindt. In dit gesprek bespreken wij uw situatie en bekijken we waar u knelpunten ervaart. Na het gesprek ontvangt u van mij een gespreksverslag. Ik ga op basis van deze bespreking voor u aan de slag om de mogelijkheden in kaart te brengen.

werkwijze mogelijkheden betuwse mantelzorgmakelaar

Stap 3

Mogelijkheden

Na het intakegesprek informeer ik u over de mogelijkheden die in uw situatie van toepassing zijn. U beslist welke taken u uit handen geeft en wat ik van u overneem. Voorbeelden van mijn taken zijn:

  • informeren over leveringsvormen ZIN (Zorg In Natura) en/of PGB (Persoons Gebonden Budget);
  • het aanvragen van een indicatie of PGB (Persoons Gebonden Budget);
  • regelen van begeleiding, dagbesteding of vervangende mantelzorg;
  • hulp bieden bij het inregelen van een PGB (Persoons Gebonden Budget);
  • aanvragen van eventuele hulpmiddelen bij gemeente en/of zorgverzekeraar;
  • informeren over financiële consequenties;
  • het uit handen nemen van regelwerk;
  • voorbereiden en ondersteunen bij indicatie gesprekken met gemeente (WMO) of met CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg);
  • het afstemmen van werk en privé;
  • het invullen van formulieren.
werkwijze informeren betuwse mantelzorgmakelaar

Stap 4

Informeren

Gedurende het gehele traject houd ik u op de hoogte. Indien nodig passen we het traject tussentijds aan. Door u van informatie te blijven voorzien, kunt u de juiste keuze maken en houdt u de regie!

Waar sta ik voor?

  • onafhankelijkheid, ik werk niet voor een gemeente of zorginstelling dus ik ben geheel objectief;
  • kwaliteit, ik sta ingeschreven bij de Beroepsvereniging voor mantelzorgmakelaars (BMZM) en ik sta ingeschreven bij het Registerplein Mantelzorgmakelaars. Met deze inschrijving laat ik zien dat ik professioneel met mijn vak bezig ben en toon ik aan dat ik blijf voldoen aan de eisen die de Beroepsvereniging voor Mantelzorgmakelaars stelt;
  • ontzorgen, op een open en persoonlijke wijze zal ik u ondersteunen en ontzorgen zodat u meer balans ervaart.

Klantervaringen

Als mantelzorger komt er heel wat op je af. Je krijgt te maken met allerlei instanties, zoals thuiszorg, ciz, wmo, wlz, pgb, verzorgingshuizen, etc. Ook ik kreeg als fulltime mantelzorger ineens zoveel op me af, dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Hoe moet ik wegwijs worden in de ingewikkelde zorgwereld? Bij een bezoek aan een Alzheimer Cafe kwam ik in contact met Mirella, zij bleek goed thuis te zijn in de wereld van zorg, zorginstanties, regeltjes, etc., etc. Ik heb haar ingeschakeld en zij heeft alles, echt alles, voor ons geregeld. Niets was haar teveel. Zij was echt ‘mijn reddende engel’.

Mw. Michielsen, Maurik

Ik werd geattendeerd door Saar aan huis op de mogelijkheid om een zorgmakelaar in te schakelen voor het regelen van een aanvraag WLZ voor mijn moeder. Ik ben zeer tevreden over het contact met Mirella Muis. Zij schakelt snel en legt alles duidelijk uit is hartelijk en geduldig en beschikt over de kennis en ervaring om de aanvraag WLZ snel en in een keer goed te laten verlopen. Ze is goed bereikbaar en bij iedere hulpvraag staat ze meteen klaar om te helpen en uitleg te geven. Mirella is naast mantelzorgmakelaar tevens clientondersteuner dus van alle markten thuis. Kortom, alle lof voor Mirella en ik wens iedereen die te maken krijgt met zorgaanvragen en zich alleen door de wirwar van informatie heen moet ploeteren een mantelzorgmakelaar zoals Mirella.

Germaine Jansen-Carron

Via ons zorgkantoor zijn we in contact gekomen met Mirella Muis, we hadden snel telefonisch contact waarbij we goed onze vraag kwijt konden. We waren opzoek naar een nieuwe opvanglocatie voor onze dochter met specifieke aandacht en zorgondersteuning. Het was voor onszelf een lastige en tijdrovende opgave om het juiste puzzelstukje te kunnen vinden. Na het eerste contact kwam Mirella al snel met enkele passende locaties die binnen ons budget waren. Na zorgvuldige bemiddeling en afweging van onze kant hebben we gekozen voor een hele fijne locatie in Druten. Al met al zijn we heel blij met hoe alles geregeld is door Mirella!

Familie Sens, Meteren